Tabiat suka menangguh sesuatu kerja itu selalu dikaitkan dengan pelajar khususnya..Untuk muhasabah diri sendiri,aku pun termasuk golongan ini..Apabila diri berada dalam keadaan tenang dan lapang,jangan lupa harus sentiasa bersiap sedi dan lengkapkan diri dengan segala kemungkinan yang bakal terjadi dan akan menggugat ketenangan yang ada..makna kata,persiapkan diri untuk apa sahaja.Plan tindakan perlu dibuat bagi merancang pergerakan dan masa khususnya bagi seorang pelajar.Sejak bergelar mster student,aku lebih mengenali apa itu pengurusan masa dan diri yang bijak.Anda harus bijak mengatur tindakan dan setiap gerak kerja yang akan dilakukan.Bukan itu sahaja,backup plan juga harus ada,sentiasa bersedia dengan cara mengatasi sesuatu permasalahan..Plan A xjadi,Plan B harus ada,minda harus sentiasa bergerak kehadapan dan aktif..Seronok apabila organisasi hidup kita menjadi lebih teratur,kerja menjadi produktif (dan semestinya dapat memuaskan hati penyelia..hee)..Kerja-kerja yang bertimbun kadang kala disebabkan pengurusan yang lemah,hanya orang ang sibuk sahaja yang tahu bagaimana perlu dan harus menguruskan masa.Jadi,jadilah orang yang sibuk!!!(aku pun xtau apa yang aku post ni)